Teboil Tikkurila

E.Ahlström Oy on Teboil-ketjun yhteistyökumppani astioissa ja keittiövälineissä.

Teboil Tikkurilassa pilotoidaan burgereita ja kehitellään uusia makuja

Ruoka-ala on hektistä ja niinpä tuote- ja muu kehitystyö ovat alalla jatkuvasti ajankohtaisia. Tikkurilan Teboililla pilotoidaan täysin uudistunutta burgerilistaa ensimmäisenä toimipisteistä. Samalla kuunnellaan asiakkaiden toiveita herkällä korvalla ja seurataan ajan ilmiöitä. Uusia makumatkoja on jatkuvasti kehitteillä, jotta jatkossakin vastataan nykykuluttajan mieltymyksiin. Yrittäjä Risto Ylikärppä näkee burgerissa monia mahdollisuuksia ruokapaikkojen vetonaulaksi.

Yrittämisen kivijalkana monipuolinen kokemus

Haastatteluhetkellä Risto Ylikärppä on ehtinyt toimia yhdeksän kuukautta Teboil Tikkurilan yrittäjänä. Korona on tuonut alan arkeen omat haasteensa, mutta onneksi mikään ei kestä ikuisesti – ei koronakaan. Ylikärpän aiempi työkokemus niin kokkina kuin myyjänä HoReCa-alalla on valjastettu nyt oman yrityksen vahvuuksiksi.

- Tätä ennen olen toiminut kokkikeittiömestarina Rovaniemellä noin 15 vuotta. Sen jälkeen toimin 14 vuotta B2B-puolen myyntitöissä, jossa asiakkaitani olivat muun muassa HoReCa-toimijat. Myös Teboil oli asiakkaani, Ylikärppä kertoo.

taittopalaBurgerien pilotointi: Laadukkaat raaka-aineet avainasemassa

Teboil-yrittäjä toimii ketjuohjauksen asettamissa raameissa, mutta Ylikärppä kokee, että yrittäjät saavat ideoida ja kehittää toimintaa myös omannäköiseksi. Tällä hetkellä Teboil Tikkurilassa on käynnissä ketjun oma burgeripilotointi. Se on tarkoittanut täyttä uudistusta burgerilistaan, jossa laadukkaat raaka-aineet näyttelevät suurta roolia.

- Täytyy sanoa, että raaka-aineisiin on tullut todella huikea parannus HKScanin myötä, Ylikärppä toteaa.

- Lisäksi raaka-aineiden tasalaatuisuus, käytännöllisyys, saatavuus ja toimitusvarmuus ovat asioita, jotka helpottavat tekemistä ja siivittävät onnistumisiin, hän kiittelee.

Jotta asiakas saa laadukkaan, tasalaatuisen burgerikokemuksen jokaisessa toimipisteessä, ketju on toteuttanut koulutusvideoita muun muassa pihvien paistamisesta sekä burgereiden kokoamisesta.

Burgerista on moneen makuun

Uudistetun burgerilistan pilotointi on kestänyt haastatteluhetkellä vasta vajaan viikon, joten top-kolmosta ei vielä pysty sanomaan. Aikaisemman burgerilistan suosikkeja olivat sekä perusburgeri että sen pekoniversio. Myös kanaburgeri teki kauppansa niin paneroidulla leikkeellä kuin ihan naturellina.

- Oma kestosuosikkini on perusburgeri pekonisena, Ylikärppä kertoo.

- Mikäli asiakas haluaa burgeriinsa jotain tiettyä twistiä, kuten tulisuutta, niin ilman muuta toive toteutetaan, hän tarkentaa.

- Ennen ravintolasulkuaikaa meillä oli perjantaisin burgeriperjantai. Tällöin toteutimme aina jonkin erikoisburgerin lounaslistalle. Konsepti toimi erittäin hyvin, Ylikärppä kertoo.

Ruoka-ala on hektistä ja niinpä mielenkiintoinen tuote- ja muu kehitystyö ovat jatkuvasti ajankohtaisia. Teboil-ketjussa ollaan kehitetty uusia kastikkeita vastaamaan nykyisiin makuvaatimuksiin.

- Kanaburgeri on saanut kaverikseen herkullisen mangoraja-kastikkeen. Lihaisampiin burgereihin on kehitelty maukas barbeque-pekonikastike, Ylikärppä kertoo.

Katseet tulevaisuuteen

Pohdittaessa burgerigenren tulevia trendejä, niitä voisivat olla niin paikalliset kuin alueelliset erikoisuudet.

- Burgereista voi toteuttaa versioita, jotka ilmentävät alueen omia piirteitä. Tällaisia voivat olla vaikkapa tulisuus, kasvispainotteisuus tai kalalajit, Ylikärppä visioi.

- Burgerista olisi mahdollisuus kehittää yksi ruokapaikkojen vetonauloista ja menestystekijöistä, hän summaa.